ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با هدف جریان‌سازی نوآوری و فناوری و معرفی توانمندی‎‌های کشور در این بخش، «رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی» را با شعار «کشاورزی نوآور و بهره ور» در قالب اولین نمایشگاه ملی اقتصاد دانش‌بنیان ایران (نمادیران) برگزار نمود.

 

در این رویداد که همراه با نمایش آخرین محصولات شرکت‌های پیشران این بخش برگزار گردید، ضمن رونمایی از محصولات جدید، توافق‌نامه همکاری نیز مابین معاون محترم علمی، فناوری و دانش‌بنیان رئیس جمهور و وزیر محترم جهاد کشاورزی منعقد شد.

 

 

در حاشیه رویداد جلسات متعدد B2B و بین فعالین صنعت هوشمند سازی کشاورزی و مسئولین معاونت علمی و وزارت جهاد صورت پذیرفت

 

 

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی در رویداد برترین های دانش بنیان بخش کشاورزی از برخورداری زیست بوم فناوری حوزه کشاورزی از ۵۲۴ شرکت دانش بنیان و ۸۵۴ محصول خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رویداد برترین های دانش بنیان بخش کشاورزی با عنوان کشاورزی نوآور و بهره ور امروز با حضور معاون علمی رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و سفرای ونزوئلا و بلاروس، اتحادیه ها و اصناف و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.

ارژنگ جوادی، قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طی سخنانی در این رویداد به ارائه گزارش پرداخت و گفت: در حوزه غذا و کشاورزی به انضمام تجهیزات این فضا چیزی حدود ۵۲۴ شرکت دانش بنیان فعال داریم که مجموعا ۸۵۴ محصول ارائه کرده اند و ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان غذا و کشاورزی پیوسته رصد و ارزیابی این شرکت ها را در دستور کار داریم تا از یکسو بتوانیم آنها را در مسیر خلا های این حوزه و از سوی دیگر حمایت هایمان را در جهت نیازمندی های این شرکت ها سمت و سو دهیم.

وی ادامه داد: ۷۱.۱درصد از این شرکت های دانش بنیان فعال حوزه غذا و کشاورزی، نوپا،  ۲۰.۶درصد نوآور و ۸.۳ درصد، فناور هستند و نیاز داریم تعداد شرکت ها را در بخش های نوآور و فناور بیشتر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *